Perbualan Semut dgn Otai Jai Episod 2- By Semut

ni sambungan perbualan haritu… yang warna hitam skript asal, yang kaler2 tu aku tambah… hehehe…
………………………………………………………….
.skip.…………………………………………………

semut: ok, no problem
so, apa masa depan JNSSB dengan HFI?

Sharudin: we’ll see <-kan senang camni… Dr. Jai cakap hitam, die angguk, Dr. Jai cakap putih die angguk, tak penah selidik kenapa hitam, kenapa putih, tetapi lepastu, balik dan cerita kat downline Dr. Jai HEBAT!!! downline pun angguk jugak… hahahahahaha… Dr. Jai memang suke orang camni… hehehe… boleh jadi talibarut yang setia… (aku cakap talibarut kerana die bersekongkol dengan kpl JJ @ Dr. Jai dalam menyembunyikan fakta yang sebenarnya stromberg tidak dijual di negara2 asia seperti yang di war-war kan… aku ingatkan die (shahrudin) tak tahu, dan aku cuba beritahu die, tapi rupanya die dah lame tahu pasal ni (rujuk perbualan dengan otai part I)… part ni memang aku marah dengan si talibarut ni… sungguh keji, semata2 10% sanggup menipu… kpl JJ buat rolling duit, die tahu, tapi si talibarut ni cakap JNSSB jual stromberg di 56 negara2 asia)

semut: ada harapan???

Sharudin: saya takkan keluarkan sebarang knytaan kalau saya tak tahu
yg saya tahu, bengkel dah siap, tunggu 2000 set utk dipasang <-Dr. Jai cakap HFT tu nak pasang bulan ramadhan kan??? releks… baru 7 hari bulan ramadhan… masih ade 23 hari lagi untuk Dr. Jai buktikan beliau tidak berdusta…. hehehe…

Ingat!!! 2000 bijik HFT, kalo stakat pasang sepuluh bijik jer, tu maknenye die curi dr. halim punye “HFT Experimen” yang dulu2… die cungkil kat mane2 kereta yang dr. Halim buat test dulu, pastu pasang kat kete korang…. hahahaha… part ni aku gurau jer… jangan marah ye shah…

semut: tu je ker??? adakah ia menjamin HFT ditangan jai selama2?
hehehe… sumber saya banyak, harap awak buat la analisis sket.

Sharudin: kalau bukan HFT pun, JAI boleh tak buat bisnes lain?? <- die pun seolah2 yakin yang HFT akan terlepas ke tangan orang lain (jangan risau, orang Melayu juga)… memang betul apa yang otaibnm cakap, kpl JJ skang tengah meraba2 mencari produk baru…

semut: tak… sebab skang die dah start tanggung hutang, sebab die dah lancar SSP
awk biase ngan dunia bisnes??? bunyi cam amatur je <-memang pon… produk HFT sudah hampir takde mase depan dengan JNSSB (aku yakin 100% yang ia akan jatuh ke tangan orang melayu lain sedikit masa lagi)… shahrudin pun tahu pasal ni, cuma die percaya Dr. Jai ada sollution (kononnya)… skang kpl JJ dah start tanggung hutang disebabkan die memulakan plan SSP…

Sharudin: ahaahahah, patut la, tau tak SSP stand for what?

semut: secara ringkas, jai buat pinjaman pribadi, dengan bayaran ansuran selama 8 bulan, dengan bunga 120%

Sharudin: SSP is what??

semut: itu yang saya nak stress, smart synergy plan tu saya tahu
tapi yang saya nak stress ialah “pelaburan” tersebut

Sharudin: SSP is not pelaburan… <-saya faham apa yang shah nak bagitau ialah SSP ni program nak cari downline, sorang masuk bayar RM5000… macam smart moving yang stromberg dulu… dari sini, jai dapat income la kononnye… tapi kalo sorang dah labur… oppssss… ok la, buat belian HFT sebanyak 100k (tak mustahil, kongsi 10 orang, register atas name sorang), bulan keempat jai dah bayar 120k… jai bayar komisyen 10k kepada yang pergi brainwash tahap 3… jadi, bulan ke 4 jai dah rugi sebanyak RM25k (5k register + 100k labur – 10k komisyen – 120k bayar SP) jika beliau terus main rolling duit dan tiada produk untuk dijual…. nak jual ape yang boleh untung sampai 120% dalam masa 8 bulan??? Nak jual kat sape??? bulan ke 5 dah rugi lagi 30k.. tu baru untuk sorang tu jer….

semut: tahu

Sharudin: u look weird with JAI’s plan <-hahahaha.. saya pun kategori otai jugak, banyak tahu pasal jai & die punye plan, tapi saya ni bukan jenis angguk tak tentu pasal… saya berusaha mencari sebab kenapa nak angguk….

semut: saya memang masak dengan sume plan jai ni, saya tahu pasal SSP

Sharudin: patut laa.. no wonder laa selama ni

semut: eh, saya nak prepare utk berbuka… jom kite sembang lagi malam ni, lepas terawih, dalam kul 10.30 mlm

Sharudin: ramai yg saya jumpe slama ni mcam ni

semut: yela2… malam ni kite sambung… hehehe…

Sharudin: ok, tgk la macam mane

tunggu punya tunggu, tak de pulak si shah ni… takpe la… lain kali kite borak2 lagi ye shah…

………………………………………………..abis………………………………………………………………………………………..

10 Responses to Perbualan Semut dgn Otai Jai Episod 2- By Semut

  1. Anonymous berkata:

    ni shahrudin yg claim dia tu Financial Advisor tu ke? bwahahahaha.. lawak lawak..
    bro tolong tanya dia no. CFP dia berapa?

  2. kesian korang berkata:

    erm lupa lak nak bagitau.
    diorang ni semua belajar dari prof jai yang self-claim doctorate.

  3. haih berkata:

    salam.nape la korang ni.cara korang bercerita x mcm kesian kat kami pn.penuh dgn sindiran.utk ape semua tu kalau bukan nak sakitkan hati org?cuba selidik semula niat anda

  4. kesian korang berkata:

    niat nak mencari kebenaran, tapi dah korang dok defend gila2 jailani… kami kesian kat kami & semua orang… tapi ada ramai yang dok peleceh kata kami buat fitnah…

  5. nurul berkata:

    betul ckap haih tu. tak baik serang peribadi, hak masing2 la nak defend siapa pun. nape marah sgt dengan dr jai? bnm pun tak sabit apa2 kesalahan lagi… kalau pak man telo pun, dah lama ISA tahan,tahu tak?

  6. nurul berkata:

    saya copy paset:

    Ahli JNSSB wrote:
    Assalamualaikum…
    dah lame tak menjenguk disini… kura, ichigo dan lain2 sihat ker???

    Jawapan Kura,

    Wa’alaikumsalam,

    Baru je balik meeting pasal JNSSB ni… saya rumuskan macam inilah, firstly, doa itu jangan diputuskan.. berdosa putus asa ni, tak redha dengan ketentuan tuhan, doa bebenyak lagi seperti dalam apa yang kita baca tiap2 kali semayang…

    “Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.” Al-Fatiha, ayat 5.

    Saya dah selidik serba sedikit tentang JNSSB sekarang ni, dan banyak yang sangsi sekarang ni, jadi saya bagitau, jangan masuk apa2 yang baru. Saya dah buat preparation untuk worst case scenario.. tapi dalam apa2 hal, kita kene bertenang dan hadapi dengan penuh kesabaran. Insya’allah Hydrofuel tu akan berjalan juga, company mana, JNSSB atau company lain… kita tunggu je nanti…

    Oldskool, semut, sempena bulan puasa ni, aku nak mintak tolong korang tukar sikit cara korang berforum… jangan gelak2kan orang… jangan maki2… dan last sekali, jangan hancurkan harapan orang… dengan harapan ni la orang yang lupa sejadah, bole start semayang balik dan berdosa kalau berputus asa dengan ketentuan tuhan… dan jangan cakap tak tentu hala, kalau ada fakta, bagitau.. untuk pembaca berfikir, terima atau tak, terpulang pada individu. Jangan sampai Pekida pun kene bedal… sebab kita tak tau, mungkin melalui Pekida lah tuhan tu nak bagi balik duit2 yang beku tu.. kita tak tahu…

    Sesiapa yang ada SNP kosong, simpan elok2… tadi masa nak pegi majlis berbuka, terserempak dengan test car Hydrofuel.. hehehe… penuh sticker.

    Yang sudah tu sudah, life must go on…. jangan kita ke lembah neraka di sebabkan dunia yang seciput ni…. sabar, doa dan bertindak ikut akal dan minta petunjuk Allah.

  7. Hemingwayesque berkata:

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation 🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Hemingwayesque.

  8. Oyoy aka Iqbal berkata:

    dari ramadhan tahun lepas sampailah tibanya ramadhan tahun ini…Hidrofuel tak dipasang2 lagi!

    Babi Jailani Jabar! Mangkuk sialan!

    Sekarang kena hadapkan ke mahkamah!

    Kami mahukan wang kami kembali!

  9. riki berkata:

    haaishhhh… what to do…

  10. nizam berkata:

    butuh lah slom berg

Tinggalkan komen