Perbualan Semut dgn Otai Jai Episod 1- By Semut

Petang tadi ada seorang otai jai yang agak terkenal dalam dunia siber ni, dan telah pun berjaya membuat laman web nya untuk promote SSP, telah sudi untuk berbual dengan semut… ini adalah sebahagian daripada perbualan tersebut melalui google chat…

yang warna hitam tu aku tambah2 sendiri… yang lain adalah skrip asal….

…………………………………….skip…………………………………………………………………………
Mr. Otai: bila BNM freeze SEMUA akaun, macam mana nak bagi
sbb tu saya sgt MARAH pada en semut

Semut: saya pun sangat MARAH dengan Mr. Otai kerana tidak dapat terangkan bagaimana jai bleh dapat duit yang banyak untuk bayar ahli die
skadar cakap kosong jual stromberg, saya tak leh terima

Mr. Otai: en kata 15 juta dlm JNSSB punya akaun, akaun lain tak amik kira
byk andaian en semut SALAH <-camner saudara tau semut salah??? saudara tau ker brape juta???
Mr. Otai: stakat dengar 1 buat andaian 10, mmg la salah <-eh, pandai jugak die buat andaian ye… ingatkan semut sorang je… hehehe

Semut: ok… back to the basic
Semut: bagaimana jai jana pendapatan die???

Mr. Otai: 9/10 daripada andaian kita mmg salah <-camner saudara mengira ni???
JAI mmg ckp, dia tak untung dlm 1st year ni <-abistu dari mana dapat duit untuk bayar 25%???
sy terima itu semua <-TAKSUBNYA!!!
jai rolling duit, saya terima <-TAKSUB PERINGKAT II, bende ni ler yang menjemput BNM tau tak??? hehehe… bukan sebab takde AJL…
tapi akan tiba satu masa yg dia dah tak perlu rolling duit <-tinggi nya angan2 saudara, semoga berjaya…
en semut pernah buat bisnes tak?
kalau tak pernah, mmg this kind of orthodocs mind wujud
kalau macamtu, apa masalah en semut

Semut: saya memang orang bisnes
Semut: dan saya tahu, untuk dapat pulangan 2 kali ganda dalam masa 8 bulan adalah sangat mustahil

Mr. Otai: perlu ke sy cerita macamane nak buat bisnes

Semut: yup

Mr. Otai: mmg mustahil

Semut: itu soalan basic saya

Mr. Otai: tapi kalau kene cara dia, itu tak mustahil
baca balik buku azizi ali
sgt cetek pendapat en dlm artikel2 tu <- aik??? aku pun kene kutuk.. huk… huk… huk.. anyway, thanx kerana sudi membaca walopun dengan minda yang tertutup rapat… tinggi jugak rating blog aku nih… dah 5 ribu lebih tuu hits die…

Semut: saya lihat bill gates pun amik masa yang lama untuk jadi sampai skang
bukan stahun dua

Mr. Otai: mmg betul
tgk cara dia berniaga macam mane <-wow, dr. jai punya cara lagi hebat ler tu maksud die
kalau en semut nak buat cara biasa, sila kan….

Semut: awk agak, bila detik itu muncul dalam JNSSB?
lagi 5 tahun?

Mr. Otai: en nak detik ape?
tak lama…
2-3 tahun <-Jom kita tengok, lagi 3 tahun, ranking orang terkaya di dunia jatuh ke tangan Dr. Jai…. hehehe… bill gates, ko dok nombor 2… jangan nangis ye bill gates…

Semut: saya sngat tak percaya!
tengok pelancaran HFT la
cakap awal tahun, sampai skang tak lancar

Mr. Otai: en semut kira 2×4=8
Dr Jai kira 2×4=1000 <-semut jamin fail UPSR… hahaha
tau tak kenapa tak lancar???

Semut: sebab jai tak mampu uruskan <-ade sebab semut cakap camtu… semut tak nak reveal lagi.. tungguuu….

Mr. Otai: siapa cakap macam tu kat en?
atau atas andaian sendiri?

Semut: ada sumber “orang dalam” yang cakap Dr. halim tak berminat utk berkejasama dengan JNSSB sebab ada rekod buruk
ape citer dengan pemulangan RM20 juta dr. halim?

Mr. Otai: bg saya senang jer….
kamu kene tahu pasal Dr Halim <-semut agak die mesti nak cerita bende buruk pasal Dr. Halim… biase la, orang yang tak sebulu dengan JNSSB biasanya “orang jahat”… contohnya Dr. Marzuki… Mejar Mokhtar pun ade khabar angin buruk sedang tersebar tentang beliau, aku tak nak reveal ape2 dan orang yang menulis artikel bercanggah dengan JNSSB pun dikatakan fitnah… contohnya semut… hehehe…

Semut: pasal ape?

Mr. Otai: cerita dia dengan Dr Jai
kaitan dengan XXXXXXXXX <-sorry beb, terpaksa sensor… hihihi, takut korang cakap semut buat cerita dongeng lagi… sesetengah otai tahu bende ni…

Semut: pasal XXXXXXXXXXXXXXXXXXX???

Mr. Otai: semua tu kamu tau tak?
atau kamu dgr semata2 sebelah pihak?

Semut: banyak yang saya tahu, tapi saya tak nak reveal

Mr. Otai: kenapa tak reveal?

Semut: so, saya nak dengar versi cerita saudara dulu
ceritakan apa yang saudara tahu
mana tahu ni detik persefahaman kita<-saje nak test sejauh mana pengetahuan die, kenapa dia begitu yakin dengan JNSSB…

Mr. Otai: saya tahu tak banyak, tapi cukuplah untuk saya meneruskannya <-TAKSUB PERINGKAT III, kot ye pun selidik la sikit

Semut: kenapa nak hidup dalam gelap?
kenapa tak cari kebenaran?

Mr. Otai: tau tak ape itu kebenaran? <-patut ler, dah tak tahu apa yang benar apa yang palsu… hihihi

Semut: sebab saya tahu banyak la saya buat camni

Mr. Otai: org yg benar, dia berani

Semut: saudara cerita lah dulu pasal XXXXXXXXXXXXXXX
apa yang saudara tahu

Mr. Otai: orang yg berani dia tak sembunyi dalam kelambu
apa nak takut, kalau benda ni benar, reveal….
tunjukkan siapa kita <- semut boleh reveal, tunggu la, semut pun ade banyak keje lain… sebenarnya bende ni menjelaskan lagi ketidak mampuan untuk JNSSB mendapat hak dari HFI…

Semut: kenapa saudara hentikan cerita pasal XXXXXXX tadi?
saya akan reveal sedikit demi sedikit

Mr. Otai: saya tahu sedikit shj, maka sy rasa tak berbaloi kalau cerita pun <-TAKSUB TAHAP GABAN, tak tau, tapi ikut jer Dr. Jai….

Semut: ok takpe

Mr. Otai: knape semut, tak nama betul? <-suka hati aku laa…. hahahaha… gurau jer… PEACE!!! 🙂 …………………………………….skip…………………………………………………………………………

ps:: jangan marah ye S*******n, aku tukar name ko jadi Mr. Otai.. hehehe

17 Responses to Perbualan Semut dgn Otai Jai Episod 1- By Semut

  1. oyoy berkata:

    satu dialog yang mencuit hati! Tak sabar nak baca bhgn ke-2.

    semut, hang ada terlebey satu asterisk (*) utk S******n ka? Patut ada 6 biji * tapi hang bubuh 7 *, atau ini org lain?

  2. Semut berkata:

    hehehe… aku pun tak pasti berapa bijik *… tapi memang die laaa…. hahaha…

  3. kesian korang berkata:

    semut, kau setakat nampak bisnes dari surface je…

    mamat ni si jai dah terangkan seluar dalam macamana bisnes dia operate dan akan jadi untuk bilion2 walaupun takde untung untuk tahun ni

    opss lupa lak, takde untung sebab perabis beli kereta ngan bangunan ke?

  4. Semut berkata:

    hahaha… yang penting, die dah ngaku yang jai buat rolling duit atau skim piramid yang diharamkan kerajaan malaysia…

  5. Semut berkata:

    tapi memang tak sangka aku, 23% orang yang masuk blog aku ni percaya yang jai jual stromberg di 56 negara asia… hehehe… rujuk poll yang aku buat kat sebelah…

  6. damak berkata:

    aku damak… semut sharuddin dah tutup websitenya…

  7. Anonymous berkata:

    damak test… sharudin dah tutup website dia..

  8. Semut berkata:

    bukan la damak… die ban IP ko laa… hihihi… aku still boleh masuk…. kat malaysia ni kite pakai dynamic IP… so, ko off modem ko jap… pastu on balik… IP pun berubah… nanti bleh la masuk balik…

  9. kesian korang berkata:

    hrmm… aku pun kena haritu…
    off on modem je la…

    ip opis aku dah kena ban 😦

  10. damak berkata:

    aku damak… camne nak tutup modem tu syarikat company punya la… tapi utk maklumat tadi aku ada call Pegawai Bank Negara nama dia En Mashuri bin abd Kadir dia kata bukan saja Jai kita yang masuk ni pun boleh masuk jail kawan!

  11. Anonymous berkata:

    aku damak camne aku nak of modem … modem company le… penakut betul depa ni tak ade demikrasi langsng!

  12. Semut berkata:

    kalo kompeni punye tak leh buat ape2 la.. hehehe… takpe… nanti aku tarbiah sket2… semoga fikiran diorang lebih terbuka…

  13. damak berkata:

    betul penakut dan tak ada demokrasi…aku damak yang baru nak mula menberikan kritikan demi perjuangan sebenar ahli ahli Jai. Tak apa teruskan En Semut perjuangan sehingga duit kita dapat balik…

  14. oyoy berkata:

    semut, cepat2 lah kuarkan bhgn ke-2! tak sabar nak baca nih!

  15. Semut berkata:

    pasal duit kita nak dapat balik, aku tak leh nak cakap apa lah… aku sendiri pun tak tahu… sebab dr. jai maybe sorokkan duit tu kat tempat lain, segahagian kecil saja kene freeze… kalo tak ramai masuk SSP, maybe die akan bayar SP untuk umpan mereka2 yang tamak… hehehe…

  16. Semut berkata:

    oyoy, aku ade hal penting la weekend ni, tak sempat aku nak sunting bahagian 2… InsyaAllah, minggu depan aku akan publish… takpe, kawan2 aku masih ade, kesian, cikgureza, otaibnm, dan terbaru, abir

  17. sis berkata:

    Sebenarnya, ada jalan tak nak dapatkan balik duit dari Jai? saya masuk thru kawan, banyak jugakla, 8k. kecewa tak terkata bila tak dapat balik duit tu.

Tinggalkan komen